Klienci UNIQA TU SA ju¿ mog± zg³osiæ szkodê rzeczow± z ubezpieczenia OC w dowolnej wysoko¶ci, mimo ¿e sprawc± jest osoba ubezpieczona w innej firmie. Nale¿ne odszkodowanie wyp³aci UNIQA, która nastêpnie rozliczy siê z ubezpieczycielem sprawcy.
-
Z pocz±tkiem czerwca UNIQA rozpoczyna obs³ugê szkód komunikacyjnych naszych klientów w ramach bezpo¶redniej likwidacji szkód. Proces wewnêtrznych przygotowañ do obs³ugi szkód zosta³ zakoñczony i w chwili obecnej oczekujemy ju¿ na pierwsze zg³oszenia szkód w ramach BLS – mówi Jaros³aw Matusiewicz, dyrektor zarz±dzaj±cy ds. likwidacji szkód UNIQA. -
Cieszy nas, ¿e wprowadzamy rozwi±zanie, które spe³nia oczekiwania naszych klientów – dodaje.
Z bezpo¶redniej likwidacji szkód mo¿e skorzystaæ ka¿dy klient UNIQA, który posiada aktywne ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Co to oznacza? Najlepiej wyt³umaczyæ to na przyk³adzie. Je¶li np. 5 czerwca zg³osi siê do UNIQA klient, który ma ubezpieczenie OC od 1 stycznia tego roku, a szkoda wyst±pi³a 30 maja, to tak± szkodê towarzystwo zlikwiduje w ramach BLS.
UNIQA zajmie siê zg³oszon± szkod± w ramach BLS w sytuacji, gdy:
-
samochód poszkodowanego to samochód osobowy lub samochód osobowy z homologacj± na ciê¿arowy, czyli z tzw. " kratk±" (BLS dotyczy indywidualnie ubezpieczanych samochodów, a nie flot samochodowych),
-
kolizja wyst±pi³a na terenie Polski,
-
szkoda nie zosta³a zg³oszona do innego ubezpieczyciela,
-
nie wyst±pi³y szkody osobowe,
-
UNIQA zap³aci nie tylko za naprawê pojazdu, ale równie¿ pokryje inne poniesione wydatki zwi±zane z wypadkiem komunikacyjnym, m.in. koszty holowania i parkowania, wynajem pojazdu zastêpczego czy koszty dodatkowego badania technicznego.
-
Nasz± intencj± jest zagwarantowanie klientom ubezpieczonym w UNIQA najwy¿szego standardu procesu likwidacyjnego - kompleksowej obs³ugi, która w sytuacji zaistnienia szkody zapewni: minimum formalno¶ci, szybk± realizacjê wyp³aty odszkodowania, sprawn± naprawê pojazdu i zdejmie z klienta obowi±zek kontaktowania siê z ubezpieczycielem sprawcy – mówi Jaros³aw Matusiewicz.
Bezpo¶rednia likwidacja szkód jest zatem rozwi±zaniem bardzo korzystnym dla klienta, poniewa¿ jest on obs³ugiwany przez swojego ubezpieczyciela kompleksowo. Nie musi szukaæ ubezpieczyciela sprawcy w przypadku szkody, a przy zawarciu kolejnego ubezpieczenie mo¿e ¶wiadomie wybraæ firmê, w której nie tylko zap³aci sk³adkê, ale równie¿ bêdzie likwidowa³a jego szkody, tak jak w ubezpieczeniach dobrowolnych np. autocasco.
Jak dodaje Jaros³aw Matusiewicz, jako optymalne rozwi±zanie BLS, UNIQA uzna³a funkcjonuj±cy ju¿ na rynku model umowy z poszkodowanym i cesjê praw do wierzytelno¶ci.
-
UNIQA aktywnie uczestniczy w pracach Komisji Likwidacji Szkód Polskiej Izby Ubezpieczeñ. Zale¿y nam na rych³ym wprowadzeniu BLS dla ca³ego rynku i na wspólnym, prostym systemie wzajemnych rozliczeñ – t³umaczy dyrektor zarz±dzaj±cy ds. likwidacji szkód UNIQA.
UNIQA od wielu lat konsekwentnie ulepsza procesy likwidacyjne, wdra¿a nowoczesne rozwi±zania i narzêdzia informatyczne. Wzmocnienie serwisu posprzeda¿owego jest kluczowym elementem d³ugofalowej strategii UNIQA. O tym, ¿e idzie w dobrym kierunku ¶wiadczy cykliczne badanie satysfakcji w¶ród naszych klientów, którzy oceniaj± j± wysoko.
Jak zg³osiæ szkodê?
-
telefonicznie: 801 597 597 lub 42 66 66 500 (dla tel. komórkowych)
-
elektronicznie na adres: centrum.pomocy@uniqa.pl
-
za po¶rednictwem Elektronicznego Zg³oszenia Szkody na stronie internetowej www.uniqa.pl w zak³adce: Strefa Klienta -> Elektroniczne Zg³oszenie Szkody
-
korespondencyjnie na adres:
UNIQA TU S.A.
Jednostka Skanuj±co-Indeksuj±ca
90-520 £ód¼, ul. Gdañska 132
¬ród³o:
UNIQA