Ka¿dy wydatek musi byæ udokumentowany
Posiadanie oryginalnych dokumentów, które potwierdz± koszty transportu uszkodzonego auta, parkingu czy wypo¿yczenia samochodu zastêpczego s± podstaw± do zwrotu tych wydatków przez ubezpieczyciela. Nale¿y wiêc zbieraæ wszystkie rachunki, faktury i paragony. Po odebraniu naprawionego auta warto wys³aæ kopie do ubezpieczyciela i za¿±daæ wyp³aty wskazanej sumy.
Kosztorys naprawy – na co nale¿y zwróciæ uwagê?
Po zg³oszeniu kolizji do ubezpieczyciela sprawcy, w ci±gu kilku dni powinien zjawiæ siê u nas likwidator szkody. Opisze on wszelkie uszkodzenia oraz wykona dokumentacjê fotograficzn±. Na tej podstawie zostanie sporz±dzony kosztorys. W ci±gu 30 dni kwota wskazana w kosztorysie zostaje przelana na nasze konto, a my mo¿emy oddaæ samochód do warsztatu i zleciæ naprawê. W takim przypadku czêsto okazuje siê, ¿e otrzymana kwota nie pokryje w ca³o¶ci kosztów czê¶ci oraz robocizny. Je¶li spotka nas taka sytuacja to powinni¶my zastanowiæ siê, dlaczego tak siê sta³o. Wiêkszo¶æ jednak osób dop³aca brakuj±c± kwotê z w³asnej kieszeni i nie analizuje tego co zosta³o ujête w kosztorysie. Jest to ogromny b³±d. Zazwyczaj bowiem okazuje siê, ¿e ubezpieczyciel zani¿y³ koszt robocizny oraz materia³ów lakierniczych i wzi±³ pod uwagê jedynie zamienniki oryginalnych czê¶ci co jest niezgodne z prawem.
Co zrobiæ, aby otrzymaæ dodatkowe pieni±dze?
W przypadku, kiedy podejrzewamy, ¿e zostali¶my wprowadzeni w b³±d przez ubezpieczyciela co do wysoko¶ci nale¿nego nam odszkodowania mo¿emy skierowaæ do niego pismo z pro¶b± o wyja¶nienie sprawy lub skontaktowaæ siê z Agentem EuCO. Oczywi¶cie, je¶li wybierzemy pierwsz± opcjê, to musimy liczyæ siê z tym, ¿e w wiêkszo¶ci przypadków nie otrzymamy ¿adnych dodatkowych pieniêdzy. Je¶li zdecydujemy siê skorzystaæ z pomocy EuCO, to po pozytywnej weryfikacji dokumentacji mo¿emy liczyæ na dodatkow± gotówkê, która wp³ynie na nasze konto w ci±gu 10 dni.
Nie trzeba znaæ wszystkich swoich praw, aby otrzymaæ dodatkowe pieni±dze. Nale¿y jednak wiedzieæ, do kogo zg³osiæ siê po pomoc. EuCO cieszy siê od lat zaufaniem swoich klientów, dlatego ¿e zatrudnia wykwalifikowanych pracowników, ¶wiadczy us³ugi na wysokim poziomie i przede wszystkim dba o to, aby osoba poszkodowana otrzyma³a nale¿ne jej pieni±dze.
Tekst sponsorowany przygotowany przez specjalistów z EuCO.