Proama wprowadza ubezpieczenia dla ma³ych i ¶rednich firm. Wyró¿nikiem firmy na rynku jest szeroki zakres oferty oraz intuicyjny system pozwalaj±cy precyzyjnie dobraæ ofertê do potrzeb klienta.
-
W Polsce dzia³a obecnie 1,7 mln firm z sektora MSP. Firmy te s± ¶wiadome ryzyk, z jakimi wi±¿e siê prowadzenie ich biznesu i maj± potrzebê ubezpieczania siê. W procesie doboru oferty korzystaj± z pomocy agentów. Wielu agentów ma te ubezpieczenia w swojej ofercie, ale ich nie sprzedaje, inni – mimo wyra¿onego zainteresowania - nie oferuj± tego produktu. W obu przypadkach ograniczeniem dla agentów jest skomplikowany i d³ugi proces dopasowania oferty do potrzeb klienta – wyja¶nia £ukasz Jadachowski, Dyrektor Generalny w Proama. –
W Proama chcemy umo¿liwiæ oferowanie tych produktów wszystkim agentom, dlatego na ró¿nych etapach tworzenia aplikacji konsultowali¶my jej funkcjonalno¶æ, jak i zakres produktu z agentami.
Jednym z elementów wdra¿ania produktu przez Proama by³y badania fokusowe z agentami i klientami. Agenci powiedzieli m. in., ¿e
„zakres ubezpieczenia powinien byæ jak najbardziej kompleksowy ale te¿ umo¿liwiaæ wybór opcji charakterystycznych tylko dla danej bran¿y, aby Klient nie musia³ p³aciæ za ubezpieczenie ryzyka, które go nie dotyczy”.
Klienci zwrócili uwagê , ¿e m. in. „wa¿ne jest dodatkowe wsparcie po szkodzie – nie tylko pokrycie materialnych strat ale równie¿ kosztów, które przedsiêbiorca i tak musi ponosiæ nawet jak nie prowadzi dzia³alno¶ci czy te¿ pomoc w kontynuowaniu dzia³alno¶ci. Istotna jest te¿ mo¿liwo¶æ uzyskania porady, nawet je¶li nie dosz³o do szkody”.
W wyniku wielu badañ i testów, pracy wielu osób, w tym kilkunastu programistów po 6 miesi±cach pracy powsta³ produkt oraz rozbudowana aplikacja, która w intuicyjny dla u¿ytkownika sposób pozwala dobraæ zakres ubezpieczenia dla danego klienta.
-
Jest to jedyna w Polsce aplikacja, która po PKD, lokalizacjach, liczbie pracowników, obrotach itd. podpowiada zakres ochrony – wyja¶nia Ewa K³os, Dyrektor Produktu, która kierowa³a procesem tworzenia i wdro¿enia ubezpieczeñ dla MSP w Proama.
Efektem ca³ego procesu jest szeroka i kompleksowa gama produktów skierowanych do przedsiêbiorców prowadz±cych dzia³alno¶æ w okre¶lonych bran¿ach, których warto¶æ maj±tku nie przekracza 10 mln PLN. Oferowane produkty maj± jeden z najszerszych zakresów na rynku, a dodatkowo posiadaj± unikalne produkty dodatkowe, takie jak: pomoc podatkowa, pracownik na zastêpstwo, klauzula kosztów sta³ych, klauzula zwiêkszonych kosztów.
-
Rynek jest wysoko wyspecjalizowany, dlatego rozpoczynamy sprzeda¿ produktów od agentów do¶wiadczonych w obs³udze tego sektora, ale zapraszamy do wspó³pracy równie¿ innych, którzy dotychczas nie specjalizowali siê w tym segmencie – dodaje Ewa K³os.
¬ród³o:
Proama